Werken bij Comma Group: digitale communicatie - Elise

Blog

door

Elise D'haeseleer

Werken bij Comma Group

Ik ben bij Comma Group gestart als stagiaire twee jaar geleden. Vanuit mijn opleiding Meertalige Bedrijfscommunicatie was ik op zoek naar een stageplaats. Wat ik precies wou doen was ik nog niet zeker, maar ik wilde een creatieve baan met voldoende afwisseling. Tijdens mijn zoektocht stuitte ik op een vacature bij Comma Group als Digital Communicator: een vrij open functie die nog ruimte voor invulling had.

Ik was op zoek naar een creatieve baan met voldoende afwisseling.

Van bedrijfscommunicatie naar employer branding

Dankzij de opleiding kon ik in zowel HR als marketing bijspringen. De combinatie tussen beide heeft me altijd geboeid en die kon ik tijdens mijn stage mooi combineren. De keuze was voor mij dus niet moeilijk na afloop van de stage: ik wilde blijven! De combo marketing & HR legde de weg open naar employer branding, wat nog steeds mijn belangrijkste focus is.

Op vlak van digitale marketing mag ik mezelf ondertussen een content creator noemen. Ik help bij het opstellen van buyer persona’s en werk op basis van die persona’s, keyword research en extra onderzoek blogposts of content offers uit. Ook op social media mag ik hier mijn ding doen.

Door de combinatie met HR ben ik me op employer branding gaan toespitsen. We zien dat het bedrijf als werkgever steeds belangrijker wordt voor sollicitanten. Hoe kunnen we digitale communicatie gebruiken om ons bedrijf in de verf te zetten? Daar houd ik me dagelijks mee bezig.

Een bedrijfscultuur die bij mij past

Niet enkel de functieomschrijving is belangrijk voor mij: ik ontdekte bij Comma Group hoe bedrijfscultuur het verschil kan maken. Ik had bij het zoeken naar een stage nog andere bedrijven gecontacteerd, maar voelde daar de klik vaak niet. Bij Comma Group was het anders: what you see is what you get. Ik had onmiddellijk een goed gevoel. Dat ik zelf mijn stage mocht helpen invullen toonde dat ik daar wel wat zou mogen doen. Ik startte als stagiair niet onderaan de ladder, zoals bij velen, maar werd echt opgenomen in een team en mocht onmiddellijk dingen doén.

Niet enkel de functieomschrijving is belangrijk voor mij: ik ontdekte bij Comma Group hoe bedrijfscultuur het verschil kan maken.

De open sfeer vind ik heel aangenaam: iedereen werkt samen met iedereen. En iedereen kent iedereen. Hier zijn geen afdelingen, we zijn allemaal collega’s en we helpen mekaar waar we kunnen.

Het feit dat je hier als junior kansen krijgt om zelf dingen te doen, maakt voor mij een groot verschil. Ik heb op twee jaar tijd al aan tal van verschillende projecten mee kunnen werken, waarbij ik echt verantwoordelijkheid kreeg. Dat is zeker niet overal het geval. Maar ik had tegelijk voldoende ondersteuning van mensen met ervaring waardoor ik echt kon bijleren.

Dat je hier als junior kansen krijgt om zélf dingen te doen, maakt voor mij een groot verschil.

En tot slot: ondernemerschap. Hier neem je zelf de touwtjes in handen als het gaat om je job. Je kan aangeven waar je goed in bent of minder goed en kan kiezen waarop je je meer wil toespitsen. Je kan echt je carrière uitbouwen zoals jij wil. Zo heb ik mijn interesse in zowel marketing als HR kunnen combineren in een functie die mij ligt en die voor mij de nodige afwisseling biedt.

Heb jij ook interesse in onze vacatures in Gent? We zijn nog op zoek naar een content creator & een digital marketeer!

Written by

Blijf lezen, deze artikels zijn ook interessant