Marketingtechnologie: de toekomst van digital marketing

door

marketingtechnologie

Marketing in een digitale wereld: het is een ware uitdaging. Vandaag krijgen klanten steeds meer communicatie te verwerken dan ooit via het web. Enkel door de juiste content op het juiste moment en op de juiste plaats aan te bieden, kan je als merk nog opvallen. Met andere woorden: digital marketing is de enige manier om je bedrijf drijvend te houden in een zee van digitale content.

Digital marketing is de enige manier om je bedrijf drijvend te houden in een zee van digitale content.

De juiste tools voor je digital marketing

Digital marketing heeft al een enorme evolutie gekend. E-marketing staat niet meer in de kinderschoenen: van marketing automation tot hyperpersonalisatie, de mogelijkheden zijn (bijna) eindeloos. Maar de marketing tools die vandaag op de markt zijn, vragen ook een zekere kennis.

Elk bedrijf heeft specifieke noden als het op content aankomt. Daarom is een passend content management systeem (CMS) onontbeerlijk. Dankzij de verdere ontwikkelingen in marketing technologie zijn er vandaag heel wat opties in het marketinglandschap. Voor ieder bedrijf is een oplossing op maat mogelijk als het op een CMS aankomt.

De juiste marketingstrategie

De juiste keuze in marketingtechnologie is slechts de eerste stap in het traject naar je ideale digital marketing. De verdere ontwikkeling ervan hangt namelijk ook af van je bedrijfsstrategie: wat is het doel van je digital marketing?

  • Leads genereren?
  • Brand awareness creëren?
  • Customer experience coördineren?

Er is nood aan een uitgewerkte strategie, waar de marketing tools op inhaken.

De marketingtools voorbij

Behalve marketing tools moet er ook digitaal talent zijn om die tools ten volle te benutten. Het is pas nadat een CMS is opgezet, de website is gebouwd en marketing automation is opgesteld, dat het marketingplan in voege kan treden. De marketeer van vandaag beheert deze digitale marketing tools en breidt er constant zijn kennis over uit. Van inbound marketing tot social marketing, e-mail marketing, SEO en copywriting: vandaag moet je als marketeer je kennis dagelijks bijschaven.

Op zoek naar de juiste marketingtechnologie?

Dan ben je bij Comma Group aan het juiste adres. Binnen Comma Group heeft elk competence center zijn specialisatie: de bouw van een CMS met Drupal, Sitecore of Kentico, of het opstellen van marketing automation en social media tools. Daarenboven bieden we ook diensten aan in digital marketing van analyse tot contentcreatie.

Wil je graag meer weten over onze digital marketing oplossingen?

Gerelateerde artikels